Fizyka medyczna, II stopień
Gwałtowny rozwój aparatury stosowanej w medycynie wiąże się z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć fizyki i zastosowaniem komputerów. Doświadczenia zagraniczne i polskie wykazały, że do pełnego wykorzystania aparatury niezbędna jest znajomość fizyki współczesnej w połączeniu z umiejętnością obsługi aparatury i programowania komputerowego. W zespołach opracowujących nową aparaturę medyczną, czy tylko ją stosujących, powinien znajdować się fizyk.

Kształcenie studentów tej specjalności jest prowadzone przy ścisłej współpracy z Wojewódzkim Centrum Medycznym, Szpitalem Wojewódzkim w Opolu, a w szczególności z Zakładem Medycyny Nuklearnej i Opolskim Centrum Onkologii. Kształcenie jest ukierunkowane na wykorzystanie promieniowania jonizującego i niejonizującego w diagnostyce i terapii medycznej oraz zastosowanie informatyki w medycynie.

Ważniejsze przedmioty specjalistyczne objęte programem studiów to:

• bazy danych w medycynie
  • planowanie leczenia w teleradioterapii
  • dozymetria promieniowania jonizującego
  • biofizyka zmysłów
  • biofizyka komórki zwierzęcej i roślinnej

Absolwent będzie posiadał poszerzoną – w stosunku do studiów pierwszego stopnia – wiedzę ogólną z zakresu nauk fizycznych oraz fizyki medycznej.

Przygotowanie do pracy:

• przy obsłudze skomplikowanej aparatury medycznej
  • w szpitalach i klinikach wykorzystujących diagnostykę obrazową, diagnostykę i terapię laserową oraz radio- i nukleoterapię
  • w instytucjach naukowych, stacjach SANEPID oraz jednostkach naukowo-badawczych i usługowych
  • w firmach wprowadzających na nasz rynek nowoczesną aparaturę medyczną
  • w firmach zajmujących się projektowaniem i konserwacją aparatury medycznej.