Studia nauczycielskie - Fizyka i Matematyka

to studia stacjonarne pierwszego stopnia dające możliwość uzyskania kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela fizyki i matematyki w szkołach podstawowych. Absolwenci tych studiów będą mogli uzyskać kwalifikacje do nauczania fizyki i matematyki w szkołach ponadpodstawowych kontynuując naukę i na studiach drugiego stopnia na kierunku Studia nauczycielskie – fizyka i matematyka.

Głównym celem tych studiów jest wykształcenie nauczyciela przygotowanego merytorycznie do nauczania dwóch przedmiotów – fizyki i matematyki, ale również wykazującego się bardzo dobrym przygotowaniem pedagogicznym, psychologicznym i dydaktycznym do pracy w szkole.

Program kształcenia zawiera odpowiednią liczbę godzin matematyki, fizyki oraz astronomii. Program jest uzupełniony zajęciami z informatyki w celu przygotowania studentów do prowadzenia nowoczesnych lekcji i umiejętnego wykorzystania programów komputerowych oraz zasobów internetowych wzbogacających proces dydaktyczny. W programie znalazło się również wiele laboratoriów i zajęć praktycznych, przygotowujących absolwentów do prowadzenia lekcji doświadczalnych.

W programie studiów są zajęcia z pedagogiki, psychologii, dydaktyki matematyki, dydaktyki fizyki, emisji głosu, a także praktyki pedagogiczne. Dzięki temu studenci nauczą się przygotowywać i prowadzić lekcje dostosowane do poziomu uczniów szkoły podstawowej z wykorzystaniem rozmaitych metod dydaktycznych.

Absolwent będzie posiadał szeroką wiedzę z zakresu nauk fizycznych i matematyki, wspartą o umiejętność zastosowania informatyki. Będzie potrafił samodzielnie obsługiwać aparaturę badawczą i różnego rodzaju przyrządy pomiarowe, będzie potrafił zaplanować oraz prowadzić pomiary i badania z wykorzystaniem tego sprzętu. Będzie posiadał znajomość języka angielskiego na poziomie B2.